Home  ›  Blog  ›  Trends & Views  ›  Дигиталната трансформация и МСП



Дигиталната трансформация и МСП

January 11, 2024


Trends & Views

В контекста на непрекъснато развиващия се технологичен свят дигиталната трансформация вече не е просто един модерен израз. Увеличаването на рентабилността, получаването на конкурентно предимство и управлението на бизнеса по максимално ефективен начин се превърнаха в необходимост. Статистическите данни ясно показват нарастващото въвеждане на дигиталната трансформация в бизнеса.

Сред важните аспекти на дигитална трансформация, засягаща малките и средни предприятия (МПС), са:

Изкуствен интелект и машинно обучение

Статистиката показва възход на AI и машинното обучение. Според Fortune Business Insights, глобалният пазар на машинно обучение се очаква да нарастне от 26,03 милиарда долара през 2023 г. до 225,91 милиарда долара до 2030 г., при среден годишен темп на растеж от 36,2%. Глобалният пазар на AI се очаква да нарасне от 515,31 милиарда долара през 2023 г. до 2025,12 милиарда долара до 2030 г., при среден годишен темп на растеж от 21,6%.

AI и машинното обучение помагат на МСП по пътя на дигиталната трансформация по следните начини: автоматизиране на ежедневните задачи, за спестяване на време и намаляване на разходите за труд; подпомагане на мениджърите да вземат решения, основани на данни, чрез идентифициране на модели, прогнозиране на пазарни тенденции и предоставяне на практични анализи; анализиране на данни и на поведението на клиентите с цел създаване на персонализирани преживявания; подобряване на клиентското обслужване и ефективна подкрепа на ежедневните клиентски заявки.

Клиентски опит

Бизнесът трябва да използва платформи за данни за клиенти (CDP), за да може да консолидира всички данни и да разполага с възможността за общия им преглед. Когато всички данни са централизирани и защитени на едно място, става много по-лесно те да се анализират и да се  предприемат необходимите действия.

Допълнително бизнесът трябва редовно да събира отзиви от клиентите си чрез анкети, формуляри за обратна връзка и социални медии, за да подобри и осигури безпроблемното им изживяване навсякъде, независимо дали то е във физически магазин, онлайн или в социалните медии. Също така компаниите трябва да могат да осигуряват отстъпки и специални оферти, да предложат стимули за лоялност на клиенти си и не на последно място да имат възможността да са във връзка с тях, за да проверят дали са доволни и да им предложат помощ или допълнителни ресурси, свързани с покупките им.

Киберсигурност

Тъй като все повече компании прехвърлят данните си в облака, осигуряването на поверителността и защитата им се превърна в основен приоритет. Предприятията започнаха да се фокусират върху киберсигурността и да предприемат адекватни мерки за поверителност и защита на данните.

Малките и средни предприятия могат да подобрят своята киберсигурност като предприемат средните мерки:

  • Поддържане на софтуера актуален за намаляване на риска от атака.
  • Наблюдение на мрежите за подозрителна дейност, като опити за неоторизиран достъп или необичайни модели на поведение.
  • Използване на мерки за сигурност като firewalls, системи за откриване на проникване и криптиране на данни за защита на бизнес данните.
  • Обучение на служителите относно киберсигурността и прилагане на най-добрите практики в тази сфера.





Related Posts