Home  ›  Blog  ›  Trends & Views  ›  Тенденции в дигиталната трансформация за 2024 г.



Тенденции в дигиталната трансформация за 2024 г.

March 26, 2024


Trends & Views

Дигиталната трансформация в същността си представлява интегрирането на цифровите технологии във всички аспекти на бизнеса. Това радикално променя начина, по който бизнесът функционира и увеличава стойността, която той носи на клиентите си. Въвеждането на стратегии за дигитална трансформация във всички технологични сектори създаде още по-голям натиск върху бизнеса да подготви своя стратегия и да се адаптира към бъдещето. Ето кои са преобладаващите тенденции за 2024 г.

AI в светлината на прожекторите

Изкуственият интелект се превърна, без преувеличение, в технологичен гигант и ще продължи да се развива не само през 2024 г., но и в продължение на много години напред. Бизнесите по света се подготвят да усъвършенстват своите стратегии за дигитална трансформация с AI, като инвестират сериозно в интегрирането на AI технологии в своите бизнес модели и надграждат и преквалифицират своята работна сила, за да могат да реализират пълния си потенциал.

Машинното обучение, като част от AI, включва разработването на алгоритми и модели, които позволяват на компютрите да учат и правят прогнози или да взимат  решения без директно програмиране и се очаква да бъде във фокуса на инвестициите и развитието през 2024 г. Силният интерес към него се дължи на потенциала му, свързан с рационализиране на процесите, ускоряване на автоматизацията и намаляване на оперативните разходи. 

Клиентското изживяване в основата на трансформацията

Използването на иновативни технологии за подобряване на клиентското изживяване ще бъде друга важна цел за бизнеса през 2024 г. Клиентското изживяване включва цялостното взаимодействие, което клиентът има с дадена компания – от първоначалния контакт до съдействието по време и след покупката. Това важи за всеки аспект на контакта и взаимодействието между клиента и бизнеса, включително реклама, обслужване на клиенти, процеси на закупуване, използване на продукта или услугата и дори последваща комуникация.

Глобалните лидерски екипи сега виждат дигиталната трансформация като жизненоважна за оформянето на техните стратегии и инициативи за подобряване на клиентското изживяване, тъй като по-голямата му персонализация придобива все по-голямо значение. 

Киберсигурност

Киберсигурността ще продължи да бъде от първостепенно значение за бизнеса през 2024 г. Като общ термин тя включва всички технологии, процеси и практики, предназначени да предпазват от неоторизиран достъп, експлоатация или увреждане на цифрови активи. Екипите по киберсигурност не само ще подготвят най-добрата защита за служителите на дадена компания, но ще продължат да проектират стабилни протоколи за сигурност и инфраструктура за защита срещу потенциални атаки. Тези атаки могат да бъдат под формата на зловреден софтуер, фишинг атаки, неоторизиран достъп и пробиви на данни. Защитата срещу пробиви на данни ще бъде от особено значение, тъй като стойността на дигитализираните данни на клиентите продължава да главоломно да расте, а изтичането на информация не само подкопава доверието им, но и води до сериозни правни усложнения.





Related Posts