Share
Read also
Trends & Views
Тенденции в дигиталната трансформация за 2024 г.
News & Events
SOFTONE Group обявява назначаването на Раду Оприс за нов генерален международен мениджър
Trends & Views
Нови ERP тенденции за 2024 година
Trends & Views
Дигиталната трансформация и МСП
Ако сте присъствали дори на едно технологично събитие през последните три години, значи със сигурност сте чували за дигитална трансформация.
Както при повечето технологични тенденции, цифровата трансформация е (наистина!) неясно понятие. Но в този случай тази липса на определение е напълно оправдана. И така, какво имаме предвид, когато говорим за дигитална трансформация на компания? Лесният отговор би бил, че дигиталната трансформация е свързана с оптимизиране на бизнес операциите (т.е. повишаване на ефективността) чрез използването на технология.
Но човек може да си каже: Не е ли точно това, което всички ние правим с технологиите толкова години? Да, това е наистина това, което правим, но има малка разлика. Досега се опитвахме да използваме технологията, за да разрешим по-конкретни, специфични проблеми. Избягваме да разширяваме този подход към по-широки бизнес операции, начина, по който всъщност се управлява бизнес, или към корпоративните стратегии и философия (или просто не успяхме да го направим). Ние използваме технологията, например, за да създаваме резервни копия на файлове и данни лесно и сигурно, но домомента технологията нее първото нещо, което ни идва на наум, когато някой помисли за препроектиране на продукт или промяна на обслужването и подхода на клиентите. Ясно е, че технологията винаги е включена по някакъв начин, но досега не се използваше за предоставяне на решения в определени области (а всички знаем как се влияе на сътрудничеството, когато не всички са в синхрон!).
Днес обаче технологията нахлува във всеки аспект – от потребителския опит до участието на клиента в разработването на продукти и проблеми, свързани с UX, потребителския интерфейс и т.н. С други думи, технологията вече е част от всички бизнес операции, тъй като всеки един процес се автоматизира.
И това е именно най-голямата пречка за успешната дигитална трансформация на всеки бизнес: фактът, че дигиталната трансформация засяга всичко, прониквайки в целия спектър от операции. И така, как да се уверите, че ще започнете откъдето трябва? Следните прости съвети ще направят всичко различно:
- Не губете време! Трябва да започнете да планирате дигиталната трансформация на вашата компания веднага щом приключите с четенето на тази статия, защото цифрово преобразуваният бизнес е многократно по-ефективен и продуктивен (и грешките също са значително намалени). За да постигнете това и да гарантирате, че всичките ви служители са на борда (което е доста решаващо), започнете с един прост процес – нещо смущаващо, с което повечето хора трябва да се справят почти всеки ден – и завъртете всичко … цифрово. Облачните и мобилни решения са най-добрите ви приятели.
- Документирайте всичките си процеси и започнете, като признаете, че нищо не трябва да остане такова, каквото е! Всичко може да бъде автоматизирано. Всичко може да се дигитализира. Просто трябва да бъде документирано и правилно анализирано.
- Преместете всичко в облака! Предлагането на достъп от всяко устройство, от всяко място и по всяко време е всичко, от което се нуждаете, за да спечелите хората.
- Първо помислете за мобилността! И не бъдете предубедени, оптимизиран за мобилни устройства не означава с намалена функционалност, както беше досега … вчерашна новина е! Да мислите първо за мобилността и мобилните устрвойства означава, че винаги, когато проектирате нещо ново, използвайте резолюцията на дисплея на вашия iPhone, а не на вашия десктоп компютър или лаптоп. Това е толкова просто.
- Включете вашите клиенти! Отворете бизнеса си, изслушайте какво имат да кажат и предлагайте решение въз основа на техните отзиви.
- По подобен начин направете точка и на участието на вашите служители. Не като крайни потребители, а като равни страни. Попитайте ги от какво имат нужда и им предложете правилното решение.
- Събирайте данни, като се уверите, че използвате възможно най-добрия формат. Това, което не може да бъде измерено, не може да се управлява. Това важи не само за данните за продажбите, но и за всички данни като цяло – събития, кампании, доставчици и т.н.
- Не позволявайте на вашите данни да почиват. Назначавайте хора, отговарящи за обработката и анализа на данните, и започнете да вземате решения въз основа на наличната информация.
- Бъдете екстравертни! Ако имате успех или стартирате нещо ново въз основа на вашата дигитална трансформация, не забравяйте да го съобщите силно и ясно! Покажете на своите клиенти – и на света -, че се грижите за всеки малък детайл и предприемете правилните действия!
- И накрая, никога не спирайте да измервате и подобрявате всеки един от вашите процеси. Това, което работи днес, може да не работи еднакво добре след 2 години и ако няма система за оценка, няма да можете да идентифицирате тези промени или тяхното въздействие.