Home  ›  Blog  ›  Trends & Views  ›  Дигитална трансформация – не, няма как да я пропуснете!



Дигитална трансформация – не, няма как да я пропуснете!

June 3, 2020


Trends & Views

Ако сте присъствали дори на едно технологично събитие през последните три години, значи със сигурност сте чували за дигитална трансформация.

Както при повечето технологични тенденции, цифровата трансформация е (наистина!) неясно понятие. Но в този случай тази липса на определение е напълно оправдана. И така, какво имаме предвид, когато говорим за дигитална трансформация на компания? Лесният отговор би бил, че дигиталната трансформация е свързана с оптимизиране на бизнес операциите (т.е. повишаване на ефективността) чрез използването на технология.

Но човек може да си каже: Не е ли точно това, което всички ние правим с технологиите толкова години? Да, това е наистина това, което правим, но има малка разлика. Досега се опитвахме да използваме технологията, за да разрешим по-конкретни, специфични проблеми. Избягваме да разширяваме този подход към по-широки бизнес операции, начина, по който всъщност се управлява бизнес, или към корпоративните стратегии и философия (или просто не успяхме да го направим). Ние използваме технологията, например, за да създаваме резервни копия на файлове и данни лесно и сигурно, но домомента  технологията нее първото нещо, което ни идва на наум, когато някой помисли за препроектиране на продукт или промяна на обслужването и подхода на клиентите. Ясно е, че технологията винаги е включена по някакъв начин, но досега не се използваше за предоставяне на решения в определени области (а всички знаем как се влияе на сътрудничеството, когато не всички са в синхрон!).

Днес обаче технологията нахлува във всеки аспект – от потребителския опит до участието на клиента в разработването на продукти и проблеми, свързани с UX, потребителския интерфейс и т.н. С други думи, технологията вече е част от всички бизнес операции, тъй като всеки един процес се автоматизира.

И това е именно най-голямата пречка за успешната дигитална трансформация на всеки бизнес: фактът, че дигиталната трансформация засяга всичко, прониквайки в целия спектър от операции. И така, как да се уверите, че ще започнете откъдето трябва? Следните прости съвети ще направят всичко различно:

  1. Не губете време! Трябва да започнете да планирате дигиталната трансформация на вашата компания веднага щом приключите с четенето на тази статия, защото цифрово преобразуваният бизнес е многократно по-ефективен и продуктивен (и грешките също са значително намалени). За да постигнете това и да гарантирате, че всичките ви служители са на борда (което е доста решаващо), започнете с един прост процес – нещо смущаващо, с което повечето хора трябва да се справят почти всеки ден – и завъртете всичко … цифрово. Облачните и мобилни решения са най-добрите ви приятели.
  2. Документирайте всичките си процеси и започнете, като признаете, че нищо не трябва да остане такова, каквото е! Всичко може да бъде автоматизирано. Всичко може да се дигитализира. Просто трябва да бъде документирано и правилно анализирано.
  3. Преместете всичко в облака! Предлагането на достъп от всяко устройство, от всяко място и по всяко време е всичко, от което се нуждаете, за да спечелите хората.
  4. Първо помислете за мобилността! И не бъдете предубедени, оптимизиран за мобилни устройства не означава с намалена функционалност, както беше досега … вчерашна новина е! Да мислите първо за мобилността и мобилните устрвойства означава, че винаги, когато проектирате нещо ново, използвайте резолюцията на дисплея на вашия iPhone, а не на вашия десктоп компютър или лаптоп. Това е толкова просто.
  5. Включете вашите клиенти! Отворете бизнеса си, изслушайте какво имат да кажат и предлагайте решение въз основа на техните отзиви.
  6. По подобен начин направете точка и на участието на вашите служители. Не като крайни потребители, а като равни страни. Попитайте ги от какво имат нужда и им предложете правилното решение.
  7. Събирайте данни, като се уверите, че използвате възможно най-добрия формат. Това, което не може да бъде измерено, не може да се управлява. Това важи не само за данните за продажбите, но и за всички данни като цяло – събития, кампании, доставчици и т.н.
  8. Не позволявайте на вашите данни да почиват. Назначавайте хора, отговарящи за обработката и анализа на данните, и започнете да вземате решения въз основа на наличната информация.
  9. Бъдете екстравертни! Ако имате успех или стартирате нещо ново въз основа на вашата дигитална трансформация, не забравяйте да го съобщите силно и ясно! Покажете на своите клиенти – и на света -, че се грижите за всеки малък детайл и предприемете правилните действия!
  10. И накрая, никога не спирайте да измервате и подобрявате всеки един от вашите процеси. Това, което работи днес, може да не работи еднакво добре след 2 години и ако няма система за оценка, няма да можете да идентифицирате тези промени или тяхното въздействие.





Related Posts