Home  ›  Blog  ›  Trends & Views  ›  4 вида дигитална трансформация



4 вида дигитална трансформация

May 25, 2022


Trends & Views

Дигиталната трансформация не е едно нещо. Всъщност има 4 вида, за които бизнесът трябва да е наясно.

Трансформация на процеса

Независимо дали става дума за данни, анализи, API или машинно обучение, наред с други технологии, бизнесът се фокусира върху нови начини за намаляване на разходите, подобряване на качеството и намаляване на времето на бизнес процесите. Например, възможността за поръчка от всяко устройство напълно промени пейзажа.
Някои фирми вече са започнали да използват „роботизирана автоматизация на процесите“ (RPA), за да опростят бек-офис процесите, включително правни и счетоводни отдели. Трансформацията на процесите ще създаде значителна стойност за бизнеса.

Трансформация на бизнес модела

За разлика от трансформацията на процесите, която е преходен процес, трансформацията на бизнес модела е насочена към ключовите елементи на инфраструктурата и как в крайна сметка се придобива стойност в определена индустрия. По същество предприятията използват дигитална трансформация, за да променят традиционните бизнес модели. Интересен пример за това преоткриване на бизнес модела са редизайнът на начина, по който Netflix разпространява видео.

Преобразуване на домейн

Класически пример за това как работи трансформацията на домейни е онлайн гигантът Amazon. Първоначално влезе в нов домейн с пускането на Amazon Web Services (AWS) и сега е доминиращата услуга за изчисления в облак/инфраструктура, в пространство, което доскоро беше „играта“ на гиганти като IBM и Microsoft. Amazon е пример за това как новите технологии предефинират продуктите и услугите, размивайки границите между различните индустрии, създавайки нов контекст за конкуренция. Трансформацията на домейни в момента предлага може би най-значителната възможност за растеж и рентабилност.

Организационна трансформация

Предефинирането на мисленето, процесите, талантите и способностите на бизнеса винаги е необходимо за постигане на дългосрочна дигитална трансформация, независимо от индустрията. Най-успешните фирми са разбрали, че дигиталната трансформация изисква гъвкави работни процеси, децентрализирано вземане на решения, положително пристрастие към тестване и обучение и дори по-голямо разчитане на различни бизнес екосистеми.

 

 





Related Posts