Home  ›  Blog  ›  Trends & Views  ›  Дигитална трансформация: откъде да започнем?



Дигитална трансформация: откъде да започнем?

March 30, 2022


Trends & Views

Както несъмнено се доказа през последните 2 години, с това че много фирми бяха принудени да направят промяна и да възприемат дигитална култура – дигиталната трансформация е необходимост. И въпреки че промяната идва отгоре, идеите на онези, които в крайна сметка ще използват тази технология ежедневно, трябва да бъдат взети под внимание, за да се осигури приемане и успех.

Пандемията от COVID-19 ускори прехода към дигиталната ера, принуждавайки бизнеса да търси нови начини за управление и подкрепа на работната си сила чрез успешно подновяване на системите и начина на работа. Компаниите трябва да преосмислят своя бизнес модел, как взаимодействат с клиентите си, как управляват веригата си за доставки и как използват данни, за да трансформират всички аспекти на своя бизнес. Дигиталната трансформация в този мащаб принуди всички, от ръководители до служители, да намерят начини да отговорят на предизвикателствата.

Стълбовете на цифровата трансформация са:

Сътрудничество: Екипният дух е на първо място, премахването на оперативните силози.
Решения, управлявани от данни: Решенията, управлявани от данни, и използването на данни ще отключат нови възможности.
Подход, ориентиран към клиента: Клиентите са в основата на всички операции и данните се използват за ускоряване на отговора на техните нужди.
Иновации: Иновациите се превръщат в основен елемент както за мениджърите, така и за служителите, а не само задължение за научноизследователска и развойна дейност.
Цел: Устойчивост, етика, приобщаване и равенство.

Бизнесите, които възприемат дигиталната култура, са по-гъвкави, позволявайки на работната си сила да се справят с предизвикателствата и темповете на дигитализацията. Освен това те остават конкурентоспособни, като се адаптират към променящата се среда и използват ефективно технологиите.

Промяна отгоре

Промяната в бизнес културата трябва да бъде инициирана и ръководена от главния изпълнителен директор, с пълната подкрепа на висшите ръководители. Членовете на екипа трябва да се обърнат към своето ръководство за насоки. Постепенно те трябва да споделят визията си с ръководители на средно ниво, така че никой да не се чувства изключен.
Когато повечето хора се запознаят с това, членовете на екипа могат да представят своите най-мощни идеи за иновации и дигитална трансформация за следните 5 категории: продукти, процеси, услуги, сътрудничество и потребителско изживяване.

Когато иновациите са добре вградени в корпоративната ДНК, служителите ще бъдат вдъхновени да мислят извън ограниченията, с гъвкавост, която в крайна сметка ще доведе до висока производителност. По този начин дигиталната трансформация става собственост на всички и се разпространява в бизнеса с благоприятни резултати.





Related Posts