Share
Read also
Cloud
Cloud ERP, AI и устойчивостта ще доминират през 2024 г.
Trends & Views
Тенденции в дигиталната трансформация за 2024 г.
News & Events
SOFTONE Group обявява назначаването на Раду Оприс за нов генерален международен мениджър
Trends & Views
Нови ERP тенденции за 2024 година
Мобилните технологии се използват както от малкия и от средния бизнес, така и от големите предприятия. Според проучването на IDC “Мобилност на МСБ – 2019 г.” – 62% от служителите на МСБ използват смартфони за бизнес цели, този процент е малко по-нисък от този за големите предприятия – 64%.
Много МСБ разчитат почти изцяло на мобилни устройства, особено в отрасли като търговията на дребно и услугите, където смартфоните са основните устройства за служителите, които планират работни места, приемат и изпълняват плащания и комуникират с клиентите. Продажбите на мобилни устройства нарастват бързо в МСБ, тъй като МСБ се задвижва директно от цифровата трансформация.
По-малко от 30% от МСБ обаче имат решение за управление на мобилността, оставяйки голям брой устройства незащитени и неуправлявани, което определено е предизвикателство, пред което Enterprise Mobility (EM) трябва да се изправи.
Ролята на EMM* и UEM** решенията
Управлението на мобилни приложения позволява на ИТ да дефинира политики и контрол за използването на приложения, като имейл, съобщения и други бизнес инструменти, без да изисква пълно управление на крайната точка. Предизвикателството за бизнес мениджърите на това ниво, за да бъдат разширени политиките на BYOD, остава фактът, че потребителите обикновено не искат техните устройства да се управляват от ИТ.
Друг проблем, който трябва да бъде решен, е интеграцията с други технологии (мрежи, сигурност и бизнес софтуер като цяло). Свързаността, лекотата на изпълнение и поддръжката са еднакво важни фактори, когато става въпрос за управлявани услуги. В допълнение, ролята на доставчиците и канала е еднакво важна за задоволяването на нуждите на МСБ.
Ролята на скалируемостта
Една от основните разлики между МСБ и големите предприятия е фактът, че управлението не е толкова предсказуемо. Следователно услугата SaaS (software as a service) е от съществено значение, тъй като дава възможност на МСБ да мащабират управлението въз основа на техните нужди. Това важи особено за сезонни компании или МСБ с променлива численост на служителите, тъй като те искат да останат конкурентоспособни в съвременния пейзаж на дигиталната трансформация.
*EMM-Enterprise Mobility Management
**UEM-Unified Endpoint Management