Home  ›  Blog  ›  Business Software  ›  ERP – осъществимо ли е за малък бизнес?



ERP – осъществимо ли е за малък бизнес?

April 30, 2020


Business Software

Към момента повечето малки или средни бизнеси са осъзнали необходимо ста от ERP решение, но все още са притеснени от цената му. Независимо от това, в ерата на облачните приложения на абонамент, доставчиците са разработили своите решения по начин, който ги прави истински привлекателни, предлагайки множество алтернативи на своите клиенти.

Внедряването на ERP система отнема време и пари, както всички знаем, но не бива да обобщаваме толкова бързо. За да определите реалната цена, трябва също да вземете предвид общите разходи за придобиване (TCO), въз основа на които след това можете да оцените вашата възвръщаемост на инвестицията.

Разходите, които ERP системата налага за малкия бизнес, се определят от 5 основни фактора:

  • Базиране – локално или на облак
  • Брой потребители
  • Характеристики и необходими модули
  • Персонализиране
  • Разходи за обучение

Нека разгледаме по-подробно тези фактори.

Базиране

Локално базираните решения обикновено не са идеални за малкия бизнес. Разходите за придобиване на инфраструктурата, необходима за ERP решение, очевидно са много високи, така че по-малките предприятия са склонни да изберат решения, базирани на облаци, които не само предлагат по-бърза възвръщаемост на инвестицията, но и се предоставят на базата на абонамент.

ERP функции и модули

Малките предприятия не изискват сложни ERP системи, което означава, че всъщност не се нуждаят от всички модули и функции. Защо да плащаме за тях? Някои от най-често срещаните модули са следните:

  • Счетоводство
  • Бизнес разузнаване
  • Управление на взаимоотношенията с клиенти (CRM)
  • Човешки ресурси (HR)
  • Управление на инвентара.

Така че, преди да се втурнете да придобиете система с функции, които буквално са безполезни за вашия бизнес, отделете време да разгледате какви са истинските ви нужди. Направете списък с необходимите функции и модули и след това намерете решение, което предлага всичко, което ви е необходимо. Винаги можете да добавяте функции и / или модули, които може да са ви необходими в бъдеще.

Персонализиране

Малкият бизнес доста трудно да харчи допълнителни пари за персонализиране, тъй като те нямат сложните интеграции, които обикновено имат големите предприятия. Така че, работете с вашия доставчик, за да намерите системи, които могат да бъдат интегрирани с тези, които вече използвате, или могат лесно да заменят и / или подобряват вашата съществуваща система.

Обучение

Това е област, на която малките предприятия наистина трябва да обърнат внимание. Обучението може да повлияе неблагоприятно на производителността, ако не се прави правилно. И докато големите предприятия разполагат с необходимите ресурси за обучение на своите хора, без да намаляват тяхната производителност, малките предприятия обикновено не могат да си позволят да обвържат ресурсите си толкова лесно. Помощта на вашия доставчик, който ще осигури необходимото обучение или ще предложи съветите, от които се нуждаете, как да завършите обучението по най-добрия възможен начин, е абсолютно решаващ в този случай.

 





#business     #ERP     #small    

Related Posts