Home  ›  Blog  ›  Business Software  ›  Жизненият цикъл на ERP системата



Жизненият цикъл на ERP системата

March 10, 2020


Business Software

ERP системите имат  своя жизнен цикъл, което означава, че в определен момент доставчиците на услугата спират да поддържат по-стари системи. Това е и моментът, в който клиентът трябва да реши дали да обнови системата си или да я подмени изцяло с нова. По-долу ще научите повече за жизнения цикъл на ERP системите: от внедряването й до поддръжката, постепенното остаряване на технологията и нейното обновяване.

 

Внедряване и персонализация

 

Това са етапите, които изискват най-голямо внимание, тъй като именно те определят цялостния успех на вашия проект. Ако внедряването и персонализацията на новата система не се извършат достатъчно прецизно, потребителите може да изпитат трудности при работата с нея. Ето защо, може да се наложи да се модифицират работните потоци, за да отговарят те на новата система. Това е важна възможност и именно заради това е хубаво да отделите достатъчно време и да се консултирате с вашия доставчик, за да избегнете нежелани прекъсвания в работния процес.

 

Когато това е необходимо, системата се коригира според конкретните нужди на потребителите, след което се провеждат обстойни тестове. С помощта на вашия доставчик, имплементацията на системата се завършва безпроблемно, без никакви загуби в производителността на бизнеса. Обучението на хората, които ще работят със системата, също е от изключително значение за успеха на внедряването й и не бива да се неглижира.


Поддръжка

 

Процесът по непрекъсната поддръжка на ERP системата е както необходим, така и жизненоважен за вашия бизнес. Веднага щом служителите ви започнат да използват ERP системата, неминуемо ще се появи нужда от оптимизация и модификация на определени елементи – доклади, работни потоци и т.н. В този случай, може да ви се наложи да модифицирате програмния код  или да предприемете други подобни действия.

 

Добрата новина е, че често поддръжката е включена във вашия договор с доставчика. Съвсем естествено, колкото по-сложна е системата ви, толкова повече време ще е необходимо за поддръжка. Друг параметър е добавянето на нови модули, което също ще изисква прякото участие на доставчика, за да се направят нужните настройки.


Амортизация

 

След определен период от време, става очевидно, че цената и времето за поддръжката на системата стават диспропорционални на ползите от нея. Това е и моментът, в който става ясно, че системата вече не отговаря на нуждите на вашия бизнес, докато усложненията правят поддръжката й твърде скъпа. На практика, служителите ви ще започнат да търсят алтернативни начини да заобиколят системата. Във всеки случай, ще стане очевидно, че се нуждаете от радикални промени и/или да подмените изцяло системата.

 

Обновяване/подмяна на системата

 

Най-голямото преимущество в този случай е, че вече имате опит от имплементирането на предишната си система, което означава, че ще сте много по-добре подготвени за първоначалните проблеми, когато/ако възникнат те. С помощта на вашия доставчик, преминаването от една система към друга може да бъде завършено без никакви прекъсвания в работния процес. Като допълнение, този път ще имате възможност да обърнете внимание на всички области от системата, които сте пропуснали първия път или да адресирате проблеми, които са станали явни в процеса по имплементация. По този начин ще сте сигурни, че имате ERP система, която напълно покрива вашите нужди.

 





#ERP    

Related Posts