Share
Read also
Cloud
Cloud ERP, AI и устойчивостта ще доминират през 2024 г.
Trends & Views
Тенденции в дигиталната трансформация за 2024 г.
News & Events
SOFTONE Group обявява назначаването на Раду Оприс за нов генерален международен мениджър
Trends & Views
Нови ERP тенденции за 2024 година
Преди да отделят ресурсите си и средствата си за внедряване на ERP решение, повечето фирми изискват цялостен план като гаранция за тяхната възвръщаемост на инвестициите – независимо дали се използват нови решения или се обновява / заменя настояща система. Нека да разгледаме няколко съществени момента.
Определянето на вашите бизнес изисквания е ключов момент в избора и кофигурацията на ERP. Приоритизирането на тези изисквания има също толкова ключово значение. В етапа на внедряване обема информация е толкова голям, че фирмите лесно могат да се изгубят при описването на процеси от по-ниско ниво. Такива обстоятелства често водят до закъснения и процедурни въпроси от всякакъв род.
Това, което наистина разграничава най-добрите ERP внедрявания в техния клас, е, че те имат пълната подкрепа и ангажираност на бизнес-мениджърите. В началните етапи инициативите, предприети за придобиване на ERP решение, принадлежат на CIO или ИТ мениджъра, но в крайна сметка подкрепата на главния изпълнителен директор, финансовия директор и други висши ръководни кадри се счита за абсолютно необходима. Нека не забравяме, че тези хора са отговорни за определянето на стратегиите и цялостната посока на бизнес, така че те трябва да решат как ERP системата ще бъде включена в общия оперативен контекст на техния бизнес.
Много компании се съсредоточават предимно върху чисто технически аспекти на ERP, вместо да определят кои изисквания са по-важни за техния бизнес. Някои характеристики или функционалности на решението, които не съответстват на бизнес нуждите, често водят до излишно разхищение на ценни ресурси, време и пари, които могат да бъдат използвани за други дейности като персонализиране на решението или дори обучение.
Въпросът, който често възниква по време на процеса на внедряване, е дали е необходимо персонализиране и до каква степен трябва да се посрещтнат нови бизнес нужди. В случай на положителна възвращаемост на инвестициите (ROI), решението в полза на персонализирането и приемането на неговите предимства става все по-лесно за бизнеса.
Инсталацията на ERP води до големи промени в работните потоци и бизнес процесите за всички хора в бизнеса, независимо дали те активно участват в имплементирането или не. Това подчертава колко е важно да има възможно най-широка подкрепа през всички етапи на внедряването на ERP.
Също толкова важно за успешното внедряване на ERP е управлението на промяната. Въвеждането на служителите в нови процеси и работни роли трябва да бъде постепенно, така че те да могат да се запознаят с тези развития.
Друг ключ за успешното внедряване на ERP е, че мигрирането на данни трябва да се осъществи възможно най-рано. Данните са най-ценният актив за бизнеса и всички проблеми при преминаването от наследените към новите ERP системи ще имат отрицателен ефект върху бизнес процесите