Share
Read also
Cloud
Cloud ERP, AI и устойчивостта ще доминират през 2024 г.
Trends & Views
Тенденции в дигиталната трансформация за 2024 г.
News & Events
SOFTONE Group обявява назначаването на Раду Оприс за нов генерален международен мениджър
Trends & Views
Нови ERP тенденции за 2024 година
Въпреки че изкуственият интелект все още е в ранен етап на развитие, той предлага възможности за подобряване на CRM. Вече започваме да виждаме някои инструменти за изкуствен интелект, които се появяват на пазара и някои бизнеси започват да експериментират с тях или дори действително да ги използват.
Истината е, че досега единственият начин да се опише изкуственият интелект е „обещаващ“ и ще отнеме известно време, преди това да се превърне в осезаеми резултати. Разбира се, AI – както го знаем от филмите – все още е далеч, но вече съществуващата му форма има за цел да реши конкретни проблеми в конкретни ситуации. В този смисъл изкуственият интелект може да се окаже изключително полезен.
По-конкретно, що се отнася до CRM, целта на AI е да подпомага продажбите и маркетинга, които се управляват от човешки персонал. Много добре може да изиграе консултантска роля и да посочи възможности и проблеми, но хората трябва да вземат окончателното решение и да предприемат необходимите действия.
Например, така нареченото оценяване на потенциални възможности е плодородно поле за AI в CRM. Изкуственият интелект може да анализира богатството от информация относно перспективите и да ги класира според вероятността те да направят покупка. След това този списък ще бъде представен на търговския персонал – с най-перспективните възможности за продажба, които се появяват първо – за да могат те да решат как да продължат.
Този вид прогнозно оценяване на възможни клиенти се основава на събиране на информация за потенциални клиенти от възможно най-много източници и анализ на тази информация, за да се оцени дали има възможност за покупка. Като цяло, колкото повече информация се подава в системата и колкото по-усъвършенствани са алгоритмите, толкова по-точни ще бъдат резултатите.
Разбира се, такива системи изискват адекватно обучение, за да изпълняват нуждите си. Обучението може да се проведе или от специалисти по изкуствен интелект, или от персонал по продажбите и маркетинга, който има адекватно разбиране за предмета.